ДепартаментКино, реклама и шоубизнес
МЪКИТЕ НА ЗАГЛАВИЕТО

МЪКИТЕ НА ЗАГЛАВИЕТО
Александрова, Петя, Издателство: Просвета, ISBN 9789540112905Научни и учебни издания
Книгата е първото цялостно изследване на филмовото заглавие. Макар и често една-единствена дума, филмовото заглавие е обект на тълкуване от ред научни дисциплини и обществени сфери: кинознание, литературознание, естетика, семиотика, лингвистика, социология, масови комуникации, реклама. То е текст двойствен във всяко отношение: едновременно естетическа информация и рекламна стратегия; исторически мотивирано е и е подложено на цензура или превод; съществува извън и вътре във филма. Подвластно е на авторство, на национални традиции и школи, но води и автономен живот извън тях. Книгата съдържа богата филмография. Д-р Петя Александрова е филмов критик, историк и теоретик. Редактор в сп. ЛИК, издание на БТА. Преподава история на киното в Нов български университет. Пише за кино, литература и култура в периодични издания и сборници у нас и в чужбина.