ДепартаментКино, реклама и шоубизнес
ПРЕДИМСТВА И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА НА КЪСИТЕ ФОРМИ
В тази книга, част от проекта „Посттоталитарното българско кино – модели и идентичности“, подкрепен от фонд „Научни изследвания“, се вглеждаме в многообразието от кратки игрални филми (експериментални, независими, екранизации, хибриди, омнибуси и т.н.) и свързаните с тях нови посоки, нови стилове, нови имена. Българското късометражно игрално кино не винаги успява да обогати киноезика и авторското начало, но категорично обогатява и разнообразява практиките на правене, « показване, разпространяване и цялостно функциониране на филмовия процес.
***
Петя Александрова е доктор на науките, доцент в Нов български университет. Член на ФИПРЕССИ и СБФД, участник в комисии към НФЦ, БНТ, НДК, Столична община. Автор на книгите: „Мъките на заглавието. От словесен до кинообраз“, Просвета, 2006; „Изгубени в гледането. Бариери пред аудио-визуалните медии“, Рива, 2011; „Преходни истории за култура и комуникации“, НБУ, 2015. Работила е като редактор в БНР, си. „Летература“ (1996-1999), си. ЛИК (1999 -2013), сп. „АРТизанин“ (2017-…). Пише основно за кино, но и за литература, театър, медии и култура. Сценарист е на телевизионни предавания и на документални филми