доц. д-р Даниела Кадийска
Департамент: Кино, реклама и шоубизнес
Телефон: 02*81 10 438
E-mail: dkadiiska@nbu.bg
Приемно време: Вторник 10:45-12:45 304 I Корпус,Четвъртък 16:00-18:00 304 I Корпус
Професионална автобиография:
Доц. д-р Даниела Кадийска е преподавател и изследовател в департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ на НБУ. Завършила е бакалавърска програма „Реклама“ и магистърска програма „Кино и телевизия“ в НБУ, а през 2015 г. защитава докторска степен в научно направление „Театрално и филмово изкуство“ с дисертация върху продуктовото позициониране в киното и телевизията.
Автор е на книгата „Рицарите на американската реклама: Истории за креативност, дързост и вдъхновение“ (София: Издателство на Нов български университет, 2023) и редица научни публикации, посветени на продуктовото позициониране, творческите техники, стратегическата комуникация и влиянието на американските рекламни школи.
В преподавателската си дейност доц. Кадийска съчетава академичната теория с реалната практика в рекламния бизнес. Тя е дългогодишен директор и програмен консултант на бакалавърска програма „Реклама“, автор и водещ на над 20 курса в областта на комуникационните стратегии, творческото мислене и иновациите.
Като ментор на студентски екипи има многобройни отличия от национални и международни конкурси като BAAwards, Saatchi Circle, ADCE Student Awards, Edcom AdVenture, Effie Bulgaria и др. Част е от екипите, които създават и развиват образователни формати като „Рекламна академия“, „Онлайн рекламна академия“ и „Рекламно междучасие“, чрез които насърчава връзката между академията и индустрията.
От 2022 г. е член на журито на Effie Bulgaria, а от 2025 г. – на международното жури на ADCE Student Awards като представител на България и НБУ. През 2019 г. е лектор на TEDxSofia с презентация, посветена на личностната трансформация.
Доц. д-р Кадийска продължава активно да работи за развитието на програмите по реклама в НБУ, като насърчава интеграцията между академичната теория, творческите индустрии и професионалната практика.
Автор е на книгата „Рицарите на американската реклама: Истории за креативност, дързост и вдъхновение“ (София: Издателство на Нов български университет, 2023) и редица научни публикации, посветени на продуктовото позициониране, творческите техники, стратегическата комуникация и влиянието на американските рекламни школи.
В преподавателската си дейност доц. Кадийска съчетава академичната теория с реалната практика в рекламния бизнес. Тя е дългогодишен директор и програмен консултант на бакалавърска програма „Реклама“, автор и водещ на над 20 курса в областта на комуникационните стратегии, творческото мислене и иновациите.
Като ментор на студентски екипи има многобройни отличия от национални и международни конкурси като BAAwards, Saatchi Circle, ADCE Student Awards, Edcom AdVenture, Effie Bulgaria и др. Част е от екипите, които създават и развиват образователни формати като „Рекламна академия“, „Онлайн рекламна академия“ и „Рекламно междучасие“, чрез които насърчава връзката между академията и индустрията.
От 2022 г. е член на журито на Effie Bulgaria, а от 2025 г. – на международното жури на ADCE Student Awards като представител на България и НБУ. През 2019 г. е лектор на TEDxSofia с презентация, посветена на личностната трансформация.
Доц. д-р Кадийска продължава активно да работи за развитието на програмите по реклама в НБУ, като насърчава интеграцията между академичната теория, творческите индустрии и професионалната практика.
Публикации:
Публикации
1. Кадийска, Д. (2023). Рицарите на американската реклама: Истории за креативност, дързост и вдъхновение. София: Издателство на Нов български университет. ISBN 978-619-233-2525.
2. Кадийска, Д. (2011). За връзката между литературата и киното. Научен електронен архив, Нов български университет.
3. Кадийска, Д. (2011). Продуктово позициониране в екранното изображение. Научен електронен архив, Нов български университет.
4. Кадийска, Д. (2012). Реклама с цвят. Сп. „Мениджър“, декември.
5. Кадийска, Д. (2015). Класификация и ефективност на продуктовото позициониране според начина на предаване на информацията и сюжетната връзка. Годишник на департамент „Изкуствознание и история на културата“. София: НБУ. ISSN 1313-4094.
6. Кадийска, Д. (2015). Анализ на продуктовото позициониране на цигарени брандове в американското кино и нагласи на аудиторията към морално-етичната страна на проблема. Годишник на департамент „Кино, реклама и шоубизнес 2013-2014“. София: НБУ. ISBN 978-954-535-886-9.
7. Кадийска, Д. (2015). Кръстосаните промоционални кампании и продуктовото позициониране в американското кино. Сп. „Проблеми на изкуството“, 1/2015. София: Институт за изследване на изкуствата при БАН. ISSN 0032-9371.
8. Кадийска, Д. (2017). Тенденции в развитието на рекламата в списания – иновативни комуникационни решения. Научен електронен архив, Нов български университет.
9. Кадийска, Д. (2017). Рекламата – изкуството кукувица. В: Юбилеен сборник „Стоп кадър“. София: НБУ. ISBN 978-954-535-967-5.
10. Кадийска, Д. (2018). Мобилните телефони не гарантират интелигентни комуникатори. В: ХХ Лятна школа по Public Relations: „Трансформация на общуването“. София: Нов български университет, с. 5–14. ISBN 978-619-233-188-7.
11. Кадийска, Д. (2019). Виртуалното продуктово позициониране – нов живот за комуникацията на брандовете. ХХІ Лятна школа по Public Relations „Граници в комуникациите / Комуникация отвъд границите“. Електронно издание, НБУ.
12. Кадийска, Д. (2019). На двубой с живота. Сп. „АРТизанин“, бр. 22 + 23 / 07–08.2019, с. 54–59. София: „Аргос“. ISSN 2535-1273.
13. Кадийска, Д. (2021). Малките крачки към голямата идея в рекламата. Годишник на департамент „Кино, реклама и шоубизнес 2020–2021“. София: НБУ. ISSN 2535-1079 (online).
14. Кадийска, Д. (2022). Маркетинг към общността (Community Marketing) – процес на изграждане на общество от бранд посланици в социалните мрежи. Годишник на департамент „Кино, реклама и шоубизнес 2022“. София: НБУ. ISSN 2535-1079 (online).
15. Кадийска, Д. (2024). Маркиз дьо жанр в рекламната комуникация: анализ и примери. Годишник на департамент „Кино, реклама и шоубизнес 2024“. София: НБУ. ISSN 2535-1079 (online).
________________________________________
Творчески изяви
• 2013 г. – Продуцент и съпостановчик на балетен спектакъл „Приказка за Поли – 8 живота обич“, Национален музикален театър „Стефан Македонски“.
• 2013 г. – Копирайтър по проекта за интегрирани маркетингови комуникации на същия спектакъл.
• 2013 г. – Сценарист на документален автобиографичен филм за балерината Полина Кадийска, излъчен по bTV.
• 2018 г. – Съсценарист на игралния филм „Немезис“ (реж. Ивайло Спасов).
• 2019 г. – Лектор на TEDxSofia с презентация „Метаморфози“ (програма към световната конференция TED).
• 2020 г. – Съсценарист на игралния филм „Връзкология“ (реж. Ивайло Спасов).
• 2022 г. – Съсценарист на игралния филм „Лудисея“ (реж. Ивайло Спасов).
1. Кадийска, Д. (2023). Рицарите на американската реклама: Истории за креативност, дързост и вдъхновение. София: Издателство на Нов български университет. ISBN 978-619-233-2525.
2. Кадийска, Д. (2011). За връзката между литературата и киното. Научен електронен архив, Нов български университет.
3. Кадийска, Д. (2011). Продуктово позициониране в екранното изображение. Научен електронен архив, Нов български университет.
4. Кадийска, Д. (2012). Реклама с цвят. Сп. „Мениджър“, декември.
5. Кадийска, Д. (2015). Класификация и ефективност на продуктовото позициониране според начина на предаване на информацията и сюжетната връзка. Годишник на департамент „Изкуствознание и история на културата“. София: НБУ. ISSN 1313-4094.
6. Кадийска, Д. (2015). Анализ на продуктовото позициониране на цигарени брандове в американското кино и нагласи на аудиторията към морално-етичната страна на проблема. Годишник на департамент „Кино, реклама и шоубизнес 2013-2014“. София: НБУ. ISBN 978-954-535-886-9.
7. Кадийска, Д. (2015). Кръстосаните промоционални кампании и продуктовото позициониране в американското кино. Сп. „Проблеми на изкуството“, 1/2015. София: Институт за изследване на изкуствата при БАН. ISSN 0032-9371.
8. Кадийска, Д. (2017). Тенденции в развитието на рекламата в списания – иновативни комуникационни решения. Научен електронен архив, Нов български университет.
9. Кадийска, Д. (2017). Рекламата – изкуството кукувица. В: Юбилеен сборник „Стоп кадър“. София: НБУ. ISBN 978-954-535-967-5.
10. Кадийска, Д. (2018). Мобилните телефони не гарантират интелигентни комуникатори. В: ХХ Лятна школа по Public Relations: „Трансформация на общуването“. София: Нов български университет, с. 5–14. ISBN 978-619-233-188-7.
11. Кадийска, Д. (2019). Виртуалното продуктово позициониране – нов живот за комуникацията на брандовете. ХХІ Лятна школа по Public Relations „Граници в комуникациите / Комуникация отвъд границите“. Електронно издание, НБУ.
12. Кадийска, Д. (2019). На двубой с живота. Сп. „АРТизанин“, бр. 22 + 23 / 07–08.2019, с. 54–59. София: „Аргос“. ISSN 2535-1273.
13. Кадийска, Д. (2021). Малките крачки към голямата идея в рекламата. Годишник на департамент „Кино, реклама и шоубизнес 2020–2021“. София: НБУ. ISSN 2535-1079 (online).
14. Кадийска, Д. (2022). Маркетинг към общността (Community Marketing) – процес на изграждане на общество от бранд посланици в социалните мрежи. Годишник на департамент „Кино, реклама и шоубизнес 2022“. София: НБУ. ISSN 2535-1079 (online).
15. Кадийска, Д. (2024). Маркиз дьо жанр в рекламната комуникация: анализ и примери. Годишник на департамент „Кино, реклама и шоубизнес 2024“. София: НБУ. ISSN 2535-1079 (online).
________________________________________
Творчески изяви
• 2013 г. – Продуцент и съпостановчик на балетен спектакъл „Приказка за Поли – 8 живота обич“, Национален музикален театър „Стефан Македонски“.
• 2013 г. – Копирайтър по проекта за интегрирани маркетингови комуникации на същия спектакъл.
• 2013 г. – Сценарист на документален автобиографичен филм за балерината Полина Кадийска, излъчен по bTV.
• 2018 г. – Съсценарист на игралния филм „Немезис“ (реж. Ивайло Спасов).
• 2019 г. – Лектор на TEDxSofia с презентация „Метаморфози“ (програма към световната конференция TED).
• 2020 г. – Съсценарист на игралния филм „Връзкология“ (реж. Ивайло Спасов).
• 2022 г. – Съсценарист на игралния филм „Лудисея“ (реж. Ивайло Спасов).
