facebook

ДепартаментКино, реклама и шоубизнес

гл. ас. д-р Захарина Петрова-Проданова

гл. ас. д-р Захарина Петрова-Проданова



Департамент: Кино, реклама и шоубизнес

Телефон: 0887 07 89 27

E-mail: zaharina.prodanova@gmail.com

Приемно време: Четвъртък 12:30-14:30 Библиотека I Корпус,Петък 13:30-15:30 Библиотека I Корпус



Професионална автобиография:

Захарина Николова Петрова-Проданова е родена на 13. 09. 1978 г. в гр. София. През 1997 г. завършва ССХУ за приложни изкуства-София, специалност „Аранжиране“, а през 2002 и 2004 г. НХА, специалност „Книга и Печатна графика“, съответно бакалавър и магистър при проф. Владислав Паскалев. През 2014 г. защитава докторантура на тема „Дизайн на лого – развитие и съвременни тенденции“ в НХА с научен ръководител проф. Тодор Варджиев.
От 2012 г. до 2017 г. е хоноруван преподавател по „Приложна графика“ в НХА, катедра „Индустриален дизайн“, а от 2013 г. до момента води курсовете „Шрифт и калиграфия в графичния дизайн“ първа и втора част и „Изкуството на калиграфията“ към БП „Графичен дизайн“ и „Шрифтът в графичния дизайн“, „Хералдика“ и др. към МП „Графично и пространствено проектиране“, департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ на НБУ.
По повод 24 май – денят на славянската писменост и на българската просвета и култура, организира студентски изложби - съответно „Калиграфия“ през 2016, „Авторска типография“ през 2017 г. и „Типографски и калиграфски експерименти“ през 2018 г., които имат за цел да представят на по-широка публика студентското творчество в областта на шрифта и калиграфията и да дадат трибуна на талантливите и амбициозни студенти от програма „Графичен дизайн“ към НБУ.
От 2010 г. до момента Захарина Петрова-Проданова основава, ръководи и преподава на деца и възрастни в Творческо студио „Дарита“. Студиото ежегодно организира изложби, които показват постиженията от детското творчество в областта на графичната рисунка, живопис, скулптура, калиграфия, творческа типография и приложни изкуства.
В периода 1995-2010 г. Захарина Петрова-Проданова участва в редица изложби в областта на живописта, калиграфията и илюстрацията, някои от които самостоятелни като изложбата „Дебют“ в галерия Феста – София през 2000 г., изложбата „Есенни етюди - две гледни точки“ в съавторство с художника Михаил Миленков, и изложбата „Балчик преди лятото“ организирана от ХГ гр. Балчик през юли 2008 г.
От дипломирането си през 2004 г. насам, Захарина Петрова-Проданова работи като професионален графичен дизайнер към различни рекламни агенции и издателски къщи, а от 2006 г. е съосновател, графичен дизайнер и арт директор в Студио за графичен дизайн „Дарита“. Има редица реализирани проекти в областта на лого дизайна, фирмения стил и бранд идентичност, плакат, илюстрация, външна реклама и дизайн за уеб среда. Има награди от участия в конкурси, сред които се открояват първото място в конкурс за туристическо лого и слоган на гр. Казанлък през 2011 г. и трето място в конкурс за лого „Ученето през целия живот“, организиран от Министерство на труда и социалната политика през 2008 г.
В периода 2008-2012 г. води рубрики и пише статии за специализирани издания като списание „Сайн Кафе“ и списание за графичен дизайн и шрифтова култура „Прографика“, в които публикува интервюта с редица съвременни графични дизайнери, както и с някои от видните представители на българската школа в графичния дизайн.
От януари 2012 г. Захарина Петрова-Проданова е член на СБХ, секция „Графичен дизайн“.

www.darita-bg.com
фб: Творческо студио Дарита
e-mail: zaharina.prodanova@gmail.com
darita.ds@gmail.com
тел.: 0887 07 89 27


Публикации:

Списание „Прографика“ - Статии и интервюта, както следва:
• Статия със заглавие „Логото – с много думи за най-изчистената форма в графичния дизайн“, бр. 4, 2010 г. /стр. 28-30/
• Статия със заглавие „Стефан Кънчев – бащата на българския лого дизайн“,
бр. 5, 2010 г. /стр. 22-23/
• Интервю с проф. Иван Газдов със заглавие „Логото – постигане на върховно единение между естетика и съдържание“, бр. 6, 2010 г. /стр 16-17/
• Интервю с проф. Кирил Гогов със заглавие „При проектирането на глафични знаци естетическото трябва да е равно на семантичното – знакът е единство на художественото и съдържателното“, бр. 1, 2011г. /стр 22-25/
• Интервю с Вилиам Китанов със заглавие „Логото – една изчистена до границите на възможното еманация на графичната култура, интелигентността, остроумието и чувството за хумор.“, бр. 2, 2011 г. /стр 22-25/
• Интервю с Владимир Йосифов със заглавие „Логото в графичния дизайн е нещо като джаза в музиката. И двете са синтезирани и сложни и невинаги се разбират от широката публика. Правят се от изключителни майстори, склонни да импровизират“, бр. 3, 2011 г. /стр. 16-18/
• Интервю със Цветан Илиев със заглавие „Всеки знак е иновация.“, бр. 4, 2011 г. /стр 22-24/
• Интервю с Борил Караиванов със заглавие „Марката е решение на бизнес проблеми със средствата на изобразителното изкуство“, бр. 5, 2011 г. /стр 22-24/
• Интервю с Ненко Атанасов със заглавие „Доброто лого и качественото уиски имат нещо общо: Колкото повече остаряват, толкова по-добри стават“, бр. 6, 2011 г. /стр 8-11/
Сборник „Млада наука за изкуствата – научна сесия за докторанти 2010“ Статия със заглавие „Аспекти от развитието на лого дизайна в България през 60-те, 70-те и 80-те години на XX век”, издание на НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов”, София 2011 г.
Сборник доклади на НХА, Доклад със заглавие: „За понятието „лого дизайн“ и мнението по темата на няколко изтъкнати представители на графичния дизайн в България“, София, 2009 г.
Сборник доклади на НХА, Доклад със заглавие: „Съвременни аспекти от развитието на лого дизайна в България“, София 2010 г.