ДепартаментКино, реклама и шоубизнес
Иван Христов
Департамент: Кино, реклама и шоубизнес
Телефон: -
E-mail: ivan.hristov.nbu@gmail.com
Приемно време: Вторник 14:15-16:15 Библиотека НБУ I Корпус,Сряда 14:15-16:15 Библиотека НБУ I Корпус,ivan.hristov.nbu@gmail.com Онлайн
Професионална автобиография:
Специалист по визуална и бранд идентичност
ОБРАЗОВАНИЕ:
2021 г. – зачисляване като редовен докторант със стипендия в програма „Кинознание, киноизкуство и телевизия“, НБУ.
2019 г. – семестриално завършена магистърска степен по специалност „Психология на развитието“, НБУ.
2016 г. – придобиване на магистърска степен по специалност „Рекламен мениджмънт и визуален брандинг“, НБУ.
2013 г. – придобиване на бакалавърски степени в Нов български университет:
• основна специалност: „Визуални изкуства – реклама“
• второстепенна специалност: „Масови комуникации – връзки с обществеността“.
ОПИТ:
• 2020 г. - Специалист по визуална идентичност на компания за човешки ресурси Halian, Обединени арабски емирства/Обединено кралство/Люксембург.
• 2019 г. - Специалист по визуална идентичност на компания за изкуствен интелект SecondSight, Обединени арабски емирства/САЩ.
• 2018 г.: Изграждане на пълна визуална идентичност на жилищен комплекс от затворен тип – „Марково“, Пловдив.
• 2018 г.: Полуфиналист в конкурс за комуникационна стратегия за „WizzAir“.
• 2018 г.: Финалист в конкурс за рекламен видеоклип срещу насилието над жени – кампания под патронажа на Европейската комисия.
• 2018 г.: Изграждане на визуална идентичност на бар „Cairo“.
• 2016 г. – 2018 г.: Графично изготвяне и концептуализация на стикерпакети за „Viber“.
• 2015 г.: Изготвяне на представителни материали за международен конгрес FIG 2015.
• 2014 г.: Участие в екипа по подготовка и организация на Юбилейния благотворителен концерт „Райна Кабаиванска представя звездите на операта“. Изготвяне на рекламни материали и визии, публикации в сп. „Forbes“, България, и „L’Opera“, Италия.
• 2014/2015 г.: официален представител на онлайн платформата за презентации „Prezi“ в Нов български университет.
• 2014 г.: Спечелване на конкурс за потребителска рекламна концепция за „Heineken“ България.
• 2012/2013 г.: Победител с екипен проект в международния конкурс „AdVenture“, организиран от европейския институт по реклама „ЕdCom“, съвместно с Европейския парламент и „EuroCare“, за създаване на социална кампания за намаляване употребата на алкохол сред младите граждани на Европейския съюз.
• 2012 г.: Участие в бизнес инкубатора на „Ембриоо“ за развиване на 360-градусова бизнес концепция. Заемана длъжност – маркетинг и дизайн по проект „Vodabar“.
• Участие в екипен проект за създаване на концепция за потребителска промоция за Олимпийските игри в Лондон през 2012 г. за „Coca-Cola“.
• 2012 г.: Стаж в агенция за маркетингови проучвания „Прагматика“.
• 2011 г.: Участие в екипа на маркетинговото списание „SignСafe“.
• 2009 г.: Издадени две колекции корици за тетрадки за фирма „МЕГ – Черно и бяло“ („Black & White“).
ОБРАЗОВАНИЕ:
2021 г. – зачисляване като редовен докторант със стипендия в програма „Кинознание, киноизкуство и телевизия“, НБУ.
2019 г. – семестриално завършена магистърска степен по специалност „Психология на развитието“, НБУ.
2016 г. – придобиване на магистърска степен по специалност „Рекламен мениджмънт и визуален брандинг“, НБУ.
2013 г. – придобиване на бакалавърски степени в Нов български университет:
• основна специалност: „Визуални изкуства – реклама“
• второстепенна специалност: „Масови комуникации – връзки с обществеността“.
ОПИТ:
• 2020 г. - Специалист по визуална идентичност на компания за човешки ресурси Halian, Обединени арабски емирства/Обединено кралство/Люксембург.
• 2019 г. - Специалист по визуална идентичност на компания за изкуствен интелект SecondSight, Обединени арабски емирства/САЩ.
• 2018 г.: Изграждане на пълна визуална идентичност на жилищен комплекс от затворен тип – „Марково“, Пловдив.
• 2018 г.: Полуфиналист в конкурс за комуникационна стратегия за „WizzAir“.
• 2018 г.: Финалист в конкурс за рекламен видеоклип срещу насилието над жени – кампания под патронажа на Европейската комисия.
• 2018 г.: Изграждане на визуална идентичност на бар „Cairo“.
• 2016 г. – 2018 г.: Графично изготвяне и концептуализация на стикерпакети за „Viber“.
• 2015 г.: Изготвяне на представителни материали за международен конгрес FIG 2015.
• 2014 г.: Участие в екипа по подготовка и организация на Юбилейния благотворителен концерт „Райна Кабаиванска представя звездите на операта“. Изготвяне на рекламни материали и визии, публикации в сп. „Forbes“, България, и „L’Opera“, Италия.
• 2014/2015 г.: официален представител на онлайн платформата за презентации „Prezi“ в Нов български университет.
• 2014 г.: Спечелване на конкурс за потребителска рекламна концепция за „Heineken“ България.
• 2012/2013 г.: Победител с екипен проект в международния конкурс „AdVenture“, организиран от европейския институт по реклама „ЕdCom“, съвместно с Европейския парламент и „EuroCare“, за създаване на социална кампания за намаляване употребата на алкохол сред младите граждани на Европейския съюз.
• 2012 г.: Участие в бизнес инкубатора на „Ембриоо“ за развиване на 360-градусова бизнес концепция. Заемана длъжност – маркетинг и дизайн по проект „Vodabar“.
• Участие в екипен проект за създаване на концепция за потребителска промоция за Олимпийските игри в Лондон през 2012 г. за „Coca-Cola“.
• 2012 г.: Стаж в агенция за маркетингови проучвания „Прагматика“.
• 2011 г.: Участие в екипа на маркетинговото списание „SignСafe“.
• 2009 г.: Издадени две колекции корици за тетрадки за фирма „МЕГ – Черно и бяло“ („Black & White“).
Публикации:
Hristov, I. (2024). Experiential Learning Task Examples in Teaching Advertising. Dykinson Editorial - под печат.
Христов, И. (2024). Научно коректното представяне на аутизма във филма „Темпъл Грандин“. Годишник на департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ 2024, НБУ, София, ISSN 2535-1079 (online) - под печат.
Христов, И. (2023). Краудсорсинг на социалнозначими идеи и решения. Годишник на департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ 2023, НБУ, 124 - 133 стр., ISSN 2535-1079 (online).
Христов, И. (2022). Практически насоки за създаване на визуално портфолио. Годишник на департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ 2021-2022, НБУ, София, стр. 175-189, ISSN 2535-1079 (online).
Христов, И. (2021). Изследване склонността на поколение Z за участие в корпоративни социални инициативи. Годишник на департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ 2020-2021, НБУ, София, стр. 194-206, ISSN 2535-1079 (online).
Христов, И. (2011). Покана, по-покана, най-покана, сп. SignCafe, бр. 5/2011, стр. 94-100, ISSN 1312-6989.
Христов, И. (2024). Научно коректното представяне на аутизма във филма „Темпъл Грандин“. Годишник на департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ 2024, НБУ, София, ISSN 2535-1079 (online) - под печат.
Христов, И. (2023). Краудсорсинг на социалнозначими идеи и решения. Годишник на департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ 2023, НБУ, 124 - 133 стр., ISSN 2535-1079 (online).
Христов, И. (2022). Практически насоки за създаване на визуално портфолио. Годишник на департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ 2021-2022, НБУ, София, стр. 175-189, ISSN 2535-1079 (online).
Христов, И. (2021). Изследване склонността на поколение Z за участие в корпоративни социални инициативи. Годишник на департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ 2020-2021, НБУ, София, стр. 194-206, ISSN 2535-1079 (online).
Христов, И. (2011). Покана, по-покана, най-покана, сп. SignCafe, бр. 5/2011, стр. 94-100, ISSN 1312-6989.